Sunday 1 October 2017

Moving Genomsnittet Fpga


Jag har en fråga relaterad till kontinuerlig medelvärde av ADC-värden. Tillvägagångssättet som jag använde är kontinuerlig medelvärde av exempel 256 prover. Adcaout-värdet som visas i koden nedan som jag får på mina GUI-inkrementer långsamt. Exempelvis, om jag förväntar mig värde 100mA, Min GUI visar 4mA, 8mA, 15mA och sedan äntligen efter 2 minuter får jag ett stabilt 100mA-värde Jag vill se 100mA direkt på min GUI från adcaout istället för stegvärden och stabilisera efter en gång En annan fråga är det, kan jag på något sätt göra denna process Snabbt så att jag inte behöver vänta i 3 minuter för att få stabil 100 mA från adcaout Klockan clk i den digitala designen nedan är 20 MHz Klockan för att ta emot ADC-värden på FPGA-kortet är 15 KHz. Filen är under . Din kod ändras enligt följande. Den slutliga utmatningen som jag tittar på min GUI är slvvalue1 och slvvalue2.How om detta vid återställning eller när som helst om du vill, tilldela datainvärdet till alla element i din scenmatris. Detta borde Omedelbart inställd Ditt medelvärde till det aktuella värdet. Exemplet nedan visar hela koden för en glidande medelräknare. Mitt förslag är att du studerar det tills du förstår det. Försök sedan använda det i din design. Slutligen och först efter att du har en grundläggande krets som fungerar , Kan du ändra det för att tillfredsställa dina konstruktionsbegränsningar databredd, antal prover, intervall av heltal, användning av signerade vs heltal etc. Finally, om du vill använda ovanstående kod för att hålla två separata medelvärden för två separata signaler, enkelt installa Den genomsnittliga enheten twice. Edit Som jag förstår från dina kommentarer kan du behöva en extra ingång för att ställa in genomsnittsvärdet direkt till det aktuella inmatningsvärdet. I det fallet kan du använda en belastningsinmatning enligt nedan. ansvarig 26 nov 13 kl 15 45.Kalkylera Moving Average. This VI beräknar och visar det glidande medlet, med ett förinställt nummer. Först initierar VI två skiftregister. Topskiftregistret initialiseras med ett element och lägger sedan kontinuerligt den tidigare värden E med det nya värdet Detta skiftregister håller summan av de sista x-mätningarna Efter att ha delat resultaten av add-funktionen med det förinställda värdet beräknar VI det rörliga genomsnittsvärdet. Det nedre skiftregistret innehåller en array med dimensionen Medelvärdet Detta skiftregister Håller alla värden av mätningen. Ersättningsfunktionen ersätter det nya värdet efter varje slinga. Detta VI är mycket effektivt och snabbt eftersom det använder funktionen ersättningselement inuti slingan och initierar matrisen innan den går in i slingan. Detta VI var Skapad i LabVIEW 6 1.Bookmark Share. Moving Avergare Filter MAF i VHDL 2008 för DE0-NANO med FPGA Cyclone IV. Detta filter fungerar med fast punkt att antalet bitar beror på ADC. About Moving Average Filter. A Moving Average Filtret är ett digitalt filter som genomsnittet av ingången s sista M 1 termer som följande expresion. Using den andra direktformen kan vi definiera hn som denna hnxnh n-1.Så yn kan uttryckas i N denna waw ynhn - h nM M 1.Struktur av filtret. Topphierarkin är som definierar alla filter s struktur. För att generera från h n-1 till h nM, används flip-flops för att försena. Du kan inte utföra Den här åtgärden vid den här tiden. Du loggade in med en annan flik eller ett fönster. Uppdatera för att uppdatera din session. Du loggade ut i en annan flik eller ett fönster. Uppdatera för att uppdatera din session.

No comments:

Post a Comment